Giuseppina CARAGLIA
Insegnamento di INGLESE SCIENTIFICO
Corso di laurea in BIOTECNOLOGIE
SSD: NN
CFU: 8,00
ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 64,00
Periodo di Erogazione: Annualità Singola
Italiano
Lingua di insegnamento | Il corso di svolge in lingua Inglese |
Contenuti | Il linguaggio di medicina e scienza per preparare lo studente alla loro professione da medico in un ambiente lavorativa dove si parla Inglese. La consolidazione della lingua inglese in un contesto scientifico e specifico medico. |
Testi di riferimento | Dispensa e slides delle lezioni. |
Obiettivi formativi | Essere competente scientificamente in un ambiente di lavoro molto competitivo richiesto da un professionista oggi giorno; |
Prerequisiti | Una buona conoscenza di Inglese al livello intermedio/ intermedio superiore B1/B2 |
Metodologie didattiche | Il corso consiste in 50 ore di lezioni frontali con una frequenza obbligatoria. |
Metodi di valutazione | Elaborazione scritta di una recensione di un articolo di ricerca originale con verifica della comprensione del metodo scientifico. Sarà verificato l'abilità di identificare aspetti chiavi e specifici di ogni parte di un articolo di ricerca originale insieme ad una verifica della comprensione globale del contenuto. |
Altre informazioni | Lo studente con certificati di lingua inglese generale a livello B1/B2 potrà presentare documenti preparandosi ad un breve colloqui di verifica e sarà poi esonerato dalla parte grammaticale della lezione ma non sarà esente da nessuna parte dell'esame finale |
Programma del corso | Metodologia di ricerca. |
English
Teaching language | THE COURSE IS TAUGHT IN ENGLISH |
Contents | The language of Medicine and Science to prepare Medical students for their profession in an English speaking environment. The consolidation of the English language in a scientific and specific context. An overview of Scientific English for professionals and future researchers. Notions of Science and Medicine to communicate in an international clinical context. Awareness of scientific literature with study of specific scientific and medical terminology. |
Textbook and course materials | Hand-outs and slideshows of lessons. |
Course objectives | To be scientifically competent in a demanding work environment that is required of an English speaking professional; To be familiar with medical and scientific language used in work environments and research; To be able to discuss issues regarding medical research and to be able to summarize and peer review original research; To acquire specific Medical language to identify Health and Disease; To be able to discuss medical topics using an appropriate scientific terminology. |
Prerequisites | A GOOD COMMAND OF INTERMEDIATE/UPPER-INTERMEDIATE GENERAL ENGLISH AT B1/B2 LEVEL |
Teaching methods | COURSE CONSISTS IN 50 HOURS OF FRONTAL LESSONS WITH COMPULSORY ATTENDANCE. |
Evaluation methods | WRITTEN ASSIGNMENT- REVIEW OF AN ORIGINAL RESEARCH ARTICLE ASSESSING UNDERSTANDING OF THE SCIENTIFIC METHOD WITHIN A RESEARCH ARTICLE AND THE ABILITY TO IDENTIFY KEY AND SPECIFIC ISSUES WITHIN EACH SECTION ENABLING AN OVERVIEW OF THE RESEARCH AND ITS MORE SPECIFIC CHARACTERISTICS. THE STUDENT WILL BE ABLE TO IDENTIFY AND DEFINE KEY SCIENTIFIC TERMINOLOGY AND BE ABLE TO ANSWER QUESTIONS IN WRITTEN FORM USING ADEQUATE SCIENTIFIC LEXIS AND IN ORAL FORM USING ADEQUATE TERMINOLOGY TO DISCUSS THE TOPIC MATTER AND ENGAGE IN A CONVERSATION REGARDING THE RESEARCH FROM A MEDICAL AND SCIENTIFIC STANDPOINT. |
Other information | STUDENTS WITH GENERAL ENGLISH EXAMINATION CERTIFICATION AT B1/B2 LEVEL MAY PRESENT DOCUMENTS AND BE READY FOR ASSESSMENT TO BE EXEMPTED FROM THE GRAMMAR PART OF LESSONS. |
Course Syllabus | Research methodology in practice |